پایانه مرز رازی خوی راه اندازی می شود

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور

از راه اندازی پایانه مرزی رازی خوی در آینده نزدیک خبر داد.

2068675

داوود کشاورزیان چهارشنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه در حال حاضر این طرح در مرحله تملک زمین است افزود: امیدواریم با تلاش و مساعدت استاندار آذربایجان غربی شاهد به ثمر رسیدن این طرح باشیم.

وی با اشاره به طرح بهسازی مسیرهای منتهی به مرز به خصوص در آذربایجان غربی ادامه داد: در این راستا سه راهی ایواوغلی به سمت مرز و نیز مسیر بازرگان در ماکو بهسازی می شود.

 

کشاورزیان از احداث سالن مسافربری شلمچه نیز خبر داد و افزود: عملیات احداث آن به پایان رسیده و با توجه به سفر اربعین، از یک سال گذشته عملیات ساخت آن آغاز و بزودی شاهد بهره‌برداری آن می‌شویم.

 

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با بیان اینکه پایانه مرزی خراسان جنوبی به‌زودی به بهره‌برداری می‌رسد گفت: عملیات احداث سالن مسافربری شلمچه به پایان رسیده و به‌زودی شاهد بهره‌برداری آن خواهیم بود.

 

وی با بیان اینکه هر پایانه مرزی برای ظرفیت خاصی طراحی شده است اظهار داشت: در روز اربعین مرز مهران دارای آمار ورود و خروج ۲۰۰ هزار نفر بوده در حالی که پایانه پلدشت برای تردد ۱۰ تا ۱۲ هزار نفر طراحی شده است.

 

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای از فراهم شدن امکانات زیرساختی مرز خسروی خبر داد و گفت: بی‌شک با افتتاح این پایانه مرزی، از تردد و فشار فراوان در مرز مهران کاسته شده و جریانات به شکل عادی صورت گیرد.

 

کشاورزیان با اشاره به افتتاح پایانه مرزی پلدشت اظهار داشت: این پایانه از جمله پایانه‌های پراهمیت کشور بوده که به رونق تجاری بین ایران و آذربایجان کمک فراوانی می‌کند.

 

وی با اشاره به میزان صادرات و واردات مرزی کشورمان اظهار داشت: در این باره سالیانه ۶.۵ میلیون تن صادرات غیرنفتی از ۲۴ پایانه موجود جمهوری اسلامی ایران به کشورهای خارجی صادر و علاوه بر آن ۱.۵ میلیون تن نیز واردات از آنها انجام می‌شود.

 

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت: هم‌اکنون تعداد بسیاری از آزادراه‌های کشور با کمک بخش خصوصی احداث شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.