خوی قطب اول تولید عسل در ایران محسوب می‌شود

مدیر جهاد کشاورزی خوی گفت:

امسال در طبیعت پرگل و گیاه این شهرستان در شمال آذربایجان‌غربی بیش از ۳۶۰ هزار کلونی و کندوی زنبور عسل مدرن و بومی مستقر شده است.

photo_2016-05-08_09-39-06

مهران زینال‌زاده در مراسم استقرار یکی از زنبورداران در زنبورستان‌های شهرستان‌خوی اظهار کرد: برای تولید عسل مرغوب استقرار کندوهای زنبور عسل در دل طبیعت این شهرستان از چند روز قبل آغاز شده و تا اواخر خرداد ماه ادامه دارد.

وی افزود: در شهرستان خوی ۳۶۱ هزار کندوی زنبور عسل وجود دارد که از این میزان ۷ هزار و ۸۰۰ کندوی زنبور عسل به صورت سنتی و بومی و مابقی مدرن است.

 

مدیر جهاد کشاورزی خوی، اظهار کرد: سالانه از زنبورستان های کشور بالغ بر ۷۶ هزار تن عسل تولید می‌شود که سهم استان از این میزان تولید ۲۹ درصد است.

 

وی ادامه داد: به طور متوسط بین ۲۵ الی ۳۰ کیلوگرم عسل از هر کندو در این شهرستان تولید می‌شود. ۴۹ درصد عسل تولیدی در آذربایجان غربی مربوط به شهرستان خوی است.

 

زینال‌زاده گفت: امسال به لحاظ شرایط خوب آب و هوایی در فصل زمستان و بهار، پیش‌بینی می‌شود افزون بر ۱۰ هزار و ۵۰۰ تن عسل در شهرستان خوی برداشت شود و بدین ترتیب شهرستان خوی قطب اول تولید عسل در کشورمان محسوب می‌شود. در بخش صنعت زنبورداری شهرستان خوی بیش از یک هزار و ۲۰۰ تولید کننده فعال هستند.

2 فکر می‌کنند “خوی قطب اول تولید عسل در ایران محسوب می‌شود

  1. بازتاب: buy real viagra from canada

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.